06 47 06 27 06 [email protected]

 

 

 

 

 

 

Mindfulness YouTube

Mindfulness op YouTube

Mindfulness op YouTube

Er zijn duizenden onderzoeken naar mindfulness en er zijn veel filmpjes te vinden op youtube. Hieronder vind je een collectie van aansprekende you tube filmpjes met inspiratie over mindfulness en belangrijke onderzoeksresultaten. Voor meer filmpjes en mindfulness oefeningen van Praesence kun je ook naar het youtube kanaal van Praesence Mindfulness gaan.

Korte introductie van mindfulness door Praesence Mindfulness.

Een filmpje over hoe ons brein zich vernieuwt door neuroplasticiteit en mindfulness. Iedereen kan mindfulness leren en dit filmpje laat zien waarom.

Meer over mindfulness voor bedrijven door Praesence.

Een aantal kinderen leggen op heel praktische en inspirerende manier uit hoe mindfulness werkt. Bijvoorbeeld bij boosheid.

Een inspirerend filmpje waarin een wetenschapper uitlegt hoe mindfulness werkt en hoe we het kunnen gebruiken voor zelf-transformatie en persoonlijke ontwikkeling.

Een filmpje waarin wetenschapper Filip Raes meer vertelt over de zin en onzin van mindfulness.

Een mooi en kort filmpje over de werking van onze hersennen en hoe mindfulness (kalme en gefocuste aandacht) onze hersennen kan beinvloeden en hoe we gedachten en emoties kunnen reguleren. 

Een kort en pakkend filmpje over stress symptomen, de werking van stress en hoe mindfulness ons hier bij kan helpen.

Founding father Jon Kabat Zinn over MBSR mindfulness en welke houding je kan helpen bij het oefenen en het integreren van mindfulness.

 Alan Watts legt op een krachtige manier uit wat de waarde is van leven in het moment.

Andy Puddicombe, de oprichter van de succesvolle mindfulness app Headspace, vertelt hoe 10 minuten mindfulness per dag het verschil maken. 

10 inspirerende mindfulness quotes van de Dalai Lama.

Een documentaire over de opkomst van mindfulness in de geestelijke gezondheidszorg in Nederland.

Een nuchtere en beeldende uitleg over wat mindfulness is en wat je kunt verwachten wanneer je gaat oefenen. Elke dag 5 a 10 minuten per dag mindfulness maakt al een heel verschil.